Sök:

Sökresultat:

1507 Uppsatser om Pćverkning vid brand betong - Sida 1 av 101

MaterialpÄverkan vid brand, LimtrÀ, StÄl och Betong

Detta examensarbete omfattar brandskydd och dimensionering för de olikakonstruktionsmaterialen limtrÀ, stÄl och betong. DÀr mÄlet Àr att utveckla ett underlagför nyutbildade ingenjörer och konsulter. Layouten pÄ arbetet ger en enkel överblicköver informationen kring de olika materialen och tar upp de viktigaste stegen manska ta hÀnsyn till vid dimensionering.Arbetet inleds med en allmÀn översikt pÄ hur brandskyddet behövs i byggnader föratt uppfylla de lagar och regler som stÀlls. För att fÄ en större förstÄelse för hur deolika konstruktionsmaterialen beter sig under pÄverkan av brand, presenteras de olikamaterialegenskaperna och hur pÄverkningen för samtliga ser ut.Huvuddelen av rapporten beskriver de grova skillnaderna mellan materialen och hurman gÄr till vÀga för att nÄ samma brandklass pÄ konstruktionen för de olikamaterialen.För att utvÀrdera litteraturstudier, har erfarna ingenjörer och konsulter intervjuats.Detta har resulterat i bredare inblick kring det informationsbehov som krÀvs för att tafram dimensionering vid brandskydd i konstruktioner..

SjÀlvkompakterande betong

SKB har funnits i vÀrlden frÄn sent 80-tal men till Sverige kom den först pÄ mitten av 90-talet. Idag utförs endast 10-15% av alla gjutningar med SKB vilket jag tycker Àr konstigt med tanke pÄ alla fördelar som finns med denna betong. Detta examensarbete tar upp fördelar och nackdelar med sjÀlvkompakterande betong kontra traditionell betong..

Störst, BÀst och Vackrast: En studie av varumÀrkessaliens pÄverkan pÄ attityder och attributvÀrdering

The authors study the effects of brand salience on how consumers form brand attitudes and how consumers value the importance of various brand attributes. The study was conducted through two separate tests, the one focusing on the link between brand salience and brand attitudes and the other focusing on the link between brand salience and evaluations of attribute importance. Both tests measured brand salience as the ease with which brands are recalled by respondents who have been cued with a specific product category. The results show that brand salience has direct effects on both brand attitudes and the evaluation of attribute importance. As brands are recalled, high brand salience for a brand creates a more positive attitude towards that brand in the mind of the consumer.

Axe Anarchy - En avvikelse frÄn det vanliga : En studie av hur Axe:s varumÀrkesutvidgning kan pÄverka Axe:s varumÀrkesvÀrde

The concept of brand equity emerged inthe eightiesto justify the long term value of marketing investments. Brand equity signify the value that a brand adds to a product and is the result of the marketing of a brand. One of the most widely used strategies to enhance brand equity is to do a brand extension, which means that a firm uses an established brand to introduce a new product to the market. At worst, a failed brand extension can damage the brand equity, which Vinjamuri (2008) claims that the brand Axe is currently in danger of doing. This January Axe launched an extention including products for both men and women for the first time and Vinjamuri claims that this can disappoint AxeŽs former target group (men between 14 and 27 years old) (Newman, 2012). In this thesis AxeŽs brand equity among the extensions target group (men and women, age 14 to 27) in Sweden is studied to find out if the brand extension is likely to affect the brand equity in the target group.

VarumÀrkessamarbeten mellan LVM och EVM vid kategoriutvidgningar: En Fungerande Strategi?

This thesis examines the possible beneficial effects of a temporary cooperation between a national brand and a private brand. The main hypothesis suggests that if a national brand wants to make a category extension to a remote product category, it should be able to decrease its risk by affiliating itself with a private brand. The national brand should through such a brand alliance be able to borrow some of the flexible characteristics that a private brand possesses to increase its associations with the new category. The survey consisted of 800 questionnaires with different cooperations between a private brand (ICA) and two national brands (Tropicana and Bravo). These were handed out to students in the universities of Stockholm.

Moderna trÀ- och betongstommar i flerbostadshus : En teknisk jÀmförelse av ett fyravÄningshus med tvÄ stomalternativ.

MÄlet med detta arbete var att belysa skillnaderna mellan ett fyravÄningshus med trÀ- respektive halvprefabricerad betongstomme ur ett tekniskt perspektiv för att utröna vilket stomalternativ som Àr att föredra.Faktorer som belystes var:Tjocklekar pÄ bÀrverksdelarLÀngsta möjliga spÀnnvidderInstallationsmonteringElementmonteringGrundstorlekLjudisolerande förmÄgaRisk för fuktskadorBranddimensioneringProjekteringskomplexitetBygghandlingar frÄn ett befintligt flerbostadshus med trÀstomme erhölls och analyserades, och ett hus med likvÀrdig stomme av betong projekterades.BÀrverket med halvprefabricerad betong dimensionerades efter rÄdande Eurokoder och detaljer utformades enligt gÀllande lagar och regler samt erkÀnd branschstandard.Ur de tekniska perspektiv som avhandlats i denna rapport vÀger fördelarna med betong nÄgot tyngre Àn trÀalternativets fördelar trots att egenskaperna i vissa hÀnseenden Àr mycket lika.Betongalternativet ger stora fördelar vad gÀller brand och ljud och Àr samtidigt enklare att projektera, medan trÀ har sina fördelar i montering och grundlÀggning. Att vÀlja en stomme av trÀ till ett flerbostadshus verkar ocksÄ ha fördelar i de icke avhandlade aspekterna, t.ex. miljö och arbetsmiljö.För att uppfylla ljud-, brand- och fuktkrav i ett trÀhus krÀvs det avancerade byggsystem som innebÀr stor komplexitet i projekteringen vilket krÀver ett nÀra samarbete mellan trÀprojektör och fabrikör. .

Co-branding och dess effekter pÄ Brand Equity : En fallstudie pÄ samarbetet mellan Prada och LG

This dissertation is a case study on the Co-branding between Prada and LG, ?The Prada phone by LG?. The purpose of the study is to broaden the understanding of Co-branding and the effects this type of collaboration can have on a company?s brand. The research questions are: ?What effects can a Co-branding have on a company?s Brand Equity?? and ?How can these effects be measured??.

Den som gapar efter mycket, fÄngar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumÀrken

This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. Further we examine two conceptualizations of emotional attachment - Brand Attachment and Brand Love - and intend to declare the two of being two separate phenomena. We then conduct a relationship-based analysis wherein the mediating ability of Brand Attachment and Brand Love, between the experienced quality in the offering of a brand and consumer commitment, is examined. Therefore we conduct a focused quantitative study, wherein 171 customers of the fashion retailer H&M have responded to a comprehensive survey both online and in-store, to examine this fun-damental relationship and its components.

VarumÀrkesbyggande i kreativa nÀringar: en fallstudie pÄ festivaler

The purpose of this thesis was to illuminate how festivals are building their brand. We aimed to investigate how festivals build their brand equity and how they use their web site as a brand-building tool. In order to understand the brand-building process within festivals, a case study was conducted based on interviews with three respondents from three different festivals. The study has shown that festivals are aware that the brand constitutes an important competitive advantage. They use both online and offline marketing tools in their brand building process.

Brand extensions ? the influence of the parent brand

The purpose of this investigation is to come across the associations of consumers who are being exposed to a brand extension from a different product category. Moreover, our aim is to contribute to the knowledge of how consumers respond to these extended products, by investigating the influence of the parent brand. To fulfill our purpose, this study was conducted through qualitative interviews with consumers. In order to carry out our investigation and analyze our findings the following theoretical framework has been used: Customer-based equity, Parent brand affect and Perceived fit. Our data was collected through ten semi-structured interviews including consumers of Fiat and Marlboro brand extensions.

ICA:s köttfÀrsskandal - ett Är senare : En studie om konsumenters tillit till ett starkt varumÀrke efter en produktkris

 This thesis aims to through certain parts of the brand equity investigate the trust of consumers for a brand that recently experienced a product-harm crisis. It also wants to investigate why this trust exist, if it does. Structured interviews were carried out at 60 respondents in Uppsala. The results show that the respondents have positive associations with ICA, they think that ICA maintains a high quality on their products and services and that 50% more often choose to do their grocery shopping at ICA. The conclusion of the study is that ICA has a strong brand equity resulting in brand trust from consumers, which is founded in the brand reliability and brand intentions of the company. .

Cirkushallen i Alby : Cirkushall

Projektet Àr en ombyggnation. En förvaringslada frÄn 70-talet konverterad till ett kreativitetshus, nu vidare omarbetat till en lokal för endast Cirkus Cirkör, deras huvudkontor.Följande byggkomponenter ÄteranvÀnds:BÀrande stomme: betong.Tak: betong.Stabiliserande element: lÀttbetong.Insidan blÄses ut och förnyas till ett stort rum, uppdelat efter behov och funktion.Rörliga vÀggar: glas.Rörliga vÀggar: tygFasta ickebÀrande innervÀggar: trÀ.BjÀlklag: trÀ..

Vitamin C? som i Choklad?: En studie av inkongruenta varumÀrkesutvidgningars inverkan pÄ produktkategorin

The purpose of the study is to explain whether the introduction of a new and different brand by means of a brand extension affects consumers? perceptions of the product category that the brand is launched in. An experiment was carried out to study the following aspects: associations and constellations of associations to the product category, interest, perceived variation, and the perceived similarity with the category from which the brands were extended. In the study, brand breadth in the original product category was used as moderating variable. Aspects found to be affected by the brand extensions were associations to the product category, the constellations of these associations and the perceived similarity with the category from which the brands were extended.

THE INDUSTRIAL BRAND MANAGER ? Product Manager and Brand Communicator.

The main objective of this thesis is to study the brand manager?s role within a global business to business (B2B) company. In order to meet the main objective we have chosen to study and analyse one global B2B company, Alfa Laval AB, Alfa Laval DK, Alfa Laval PL and its co-partners such as an advertising agency. We have also studied three global business to customer (B2C) companies, Mars, Unilever and Nestlé, to get a picture of brand managers? role and responsibilities within the B2C environment which is already quite far ahead in the development of the brand management thinking..

Undersökning av skalvÀggs egenskaper utan igjutning med betong

SkalvÀggar bestÄr vanligtvis av tvÄ betongskivor 45-75 mm tjocka med en luftspalt emellan. Skalen i vÀggen hÄlls ihop med armeringsstegar. Luftspaltens bredd beror pÄ vÀggens totala tjocklek och gjuts i pÄ plats. MÄlet med detta arbete Àr att undersöka skalvÀggens egenskaper dÄ luftspalten inte ingjutits med betong. Om skalvÀggen visar sig ha god hÄllfasthet och bÀrförmÄga kan den börja anvÀndas istÀllet för massivvÀggar.BerÀkningarna för bÀrförmÄgan utförs delvis med FEM program (Finita Elementmetod program) och delvis med kompletterande handberÀkningar.

1 NĂ€sta sida ->